Субота, 2024-05-18, 7:00 PM

Математика в школі
Персональний сайт вчителя математики Музиченко Валентини Андріївни

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 17
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Головна » Статті » Мої статті

Педагогічні стартегії формування компетентності учня (продовження)

Педагогічні правила щодо формування осно­вних груп компетентностей учнів.

1)     - Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви фор­муєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета.

2)      - На виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогодніш­ній активний учень - завтрашній активний член суспільства.

3)      - Ставте учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення роз­біжностей між фактами, що спостерігаються, та наявним знанням.

4)      - Допомагайте учням оволодіти найбільш продуктивними методами на­вчально-пізнавальної діяльності, навчайте їх вчитися.

5)      - Слід якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб на­вчити мислити причинно-розуміння причинно-наслідкових зв'язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.

6)      - Пам’ятайте, що насправді знає не той, хто переказує, а той, хто засто­совує на практиці.

7)      - Привчайте учнів думати та діяти самостійно. Поступово відходьте від механічних переказів, дослівного відтворення.

8)      - Творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, пізнаваль­ні задачі розв'язуйте кількома способами, частіше практикуйте творчі завдання.

9)     -   Вчителі з будь-якого предмета, не тільки мови і літератури, мають слід­кувати за способом та формою висловлення думки учнів.

10)  - Слід частіше показувати учням перспективи їх навчання.

11)  - Використовуйте схеми, плани, щоб забезпечити засвоєння системи знань.

12)  - Оскільки міцність запам'ятовування інформації, що засвоєна у вигляді логічних структур, є більш високою, ніж міцність розрізнених знань, закріплювати слід ті знання, що подані у цілісних логічних структу­рах.

13)  - У значних блоках інформації легше встановлюються логічні зв'язки, чіткіше простежується головна думка, котру легше виділити й пока­зати учням, тому в старших класах практикуйте уроки-блоки.

14)  - У процесі навчання обов’язково враховуйте індивідуальні особливос­ті кожного учня, об'єднуйте в диференційовані підгрупи учнів з одна­ковим рівнем.

15)  - Вивчайте і враховуйте життєвий досвід учнів, їх інтереси, особливос­ті розвитку

16)  - Будьте обізнаними з останніми науковими досягненнями із свого пред­мета.

17)  - Заохочуйте дослідницьку роботу школярів. Знайдіть можливості ознайо­мити їх із технікою експериментальної роботи, алгоритмами розв'язання винахідницьких задач, обробкою першоджерел і довідкових матеріалів.

18)  - Суспільно-історичною практикою доводьте необхідність наукових знань, які вивчаються в школі. Навчайте так, щоб учень розумів, що навчання є для нього життєвою необхідністю.

19)  - Пояснюйте школярам, що кожна людина знайде своє місце в житті, якщо навчиться всьому, що необхідно для реалізації її життєвих пла­нів.

 

 Ці корисні правила-поради тільки невеличка частинка, тільки вер­шина айсберга педагогічної мудрості, педагогічної майстерності, спільного педагогічного досвіду багатьох поколінь. Але згадати їх ще раз не буде за­йвим. Пам’ятати їх, слідувати їм, керуватися ними буде дієвою умовою, яка здатна полегшити учителю досягнення провідної найважливішої мети – формування компетентностей та розвитку особистості.

Пам’ятка вчителю по формуванню ключових компетентностей учнів

 

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Соціальна компетентність

Пропонує завдання різного рівня, ва­ріативні домашні завдання, перелік тем творчих робіт та доповідей, спи­сок додаткової літератури, варіанти завдань для релейної контрольної ро­боти, різні форми проходження тема­тичного оцінювання. Організує гру­пову роботу, передбачає створення груп змінного складу за принципом

•  обери тему;

•  обери команду, яка оптимально здатна розв'язати завдання.

Створює проблемні ситуації. Реко­мендує самооцінку та взаємооцінку, забезпечує вільний вибір рецензента.

Робить вибір рівня на тематичному оцінюванні, рівня домашньої роботи, теми для доповіді з загального пере­ліку. Приймає рішення, наприклад, виконувати повторне оцінювання чи ні. Працює в групі. Дає самооцінку своїй відповіді, обирає рецензента на свою відповідь. Визначає мету своєї діяльності, мету уроку. Оцінює соці­альні звички, пов'язані зі здоров'ям, оточуючим середовищем. Бере участь у самоврядуванні. Ставить особистісно значущі цілі.

Полікультурна компетентність

Пропагує досягнення культури. Ви­ховує на прикладі видатних лю­дей. Використовує у викладанні сво­го предмета художню літературу та твори мистецтва. Висвітлює значен­ня навчальної дисципліни для розви­тку цивілізації. Мотивує роль даного предмета у житті учня. Сам є прикла­дом толерантного ставлення до ін­ших людей.

Залучає до своєї відповіді або пись­мової роботи інформацію полікультурного характеру. Визначає толе­рантну поведінку щодо людей, які відрізняються за соціальною, расо­вою, етнічною, релігійною та інши­ми ознаками.

Комунікативна компетентність

Використовує діалогічні методи. Організує дискусії. Розробляє пра­вила ведення дискусії (краще спіль­но з учнями). Спонукає висловлю­вати власну думку. Стимулює на­дання аргументованих відповідей. Вчить правильно ставити запитан­ня та відповідати на них. Слідкує за культурою мовлення школярів і сам є взірцем цього. Пропонує письмові роботи у формі твору, есе, листа до товариша, звіту про експедицію, ві­ршів з певної теми навчальної дис­ципліни. Створює проблемні ситуа­ції. Проводить нестандартні уроки, що розвивають комунікативні вмін­ня – урок-суд, подорож, прес-кон­ференцію тощо. Практикує захист учнями творчих робіт та проектів. Використовує інтерактивні мето­ди навчання та прийоми педагогіч­ної техніки комунікативної спря­мованості – мозковий штурм, діло­ві ігри тощо.

Висловлює свою думку. Вміє аргу­ментовано її довести. Робить допо­віді. Вміє написати тези, план, ре­ферат. Проводить захист рефератів, проектів. Ставить запитання до учнів та вчителя. Відповідає на запитан­ня учнів чи вчителя. Здатний до то­лерантності у спілкуванні: визначає свої помилки, уникає категоричнос­ті, додержується культури дискусії. Використовує адекватну лексику.

Інформаційна компетентність

Пропонує завдання, для виконання яких необхідне звертання до альтер­нативних джерел інформації – додаткової літератури, комп’ютерних баз даних, Інтернету тощо. Заохочує учнів до використання додаткової ін­формації. Консультує з питань тема­тики робіт та пошуку інформації. На­вчає учнів усвідомлено згортати ін­формацію, складаючи план, тези, конспект тощо. Стимулює критичне оцінювання інформації.

Добуває інформацію з різних дже­рел — навчальної, довідкової, ен­циклопедичної, науково-популяр­ної, художньої літератури, періо­дичної преси, недрукованих засобів масової інформації, комп’ютерних баз даних, Інтернету. Виділяє потріб­не із масиву інформації. Поєднує різ­ні джерела інформації. Впорядковує свої знання. Опитує оточуючих. Об­робляє документи та класифікує їх. Уміє використовувати нові інформа­ційні технології та швидко адапту­ється до їх змін. Критично оцінює інформацію.

Компетентність саморозвитку та самоосвіти

Стимулює самоосвітню діяльність учнів. Керує самостійною та само­освітньою роботою учнів. Відстежує динаміку розвитку учнів. Допомагає створити та здійснити програму самоосвіти та самореалізації учнів.

Створює програму самоосвіти та ак­тивно реалізує її. Демонструє достат­ню сформованість загально навчальних умінь. Має стійкі пізнавальні по­треби та мотивацію. Уміє самостійно здобувати знання.

Компетентність продуктивної творчої діяльності

Стимулює творчість учнів. Викорис­товує інтерактивні методи. Прово­дить нестандартні уроки. Організує дослідницьку роботу учнів.

Уміє бачити проблеми, шукати шля­хи їх подолання, генерувати ідеї, спланувати та організувати свою діяльність тощо.


Категорія: Мої статті | Додав: mva (2012-11-21) | Автор: Педагогічні стратегії (продовження)
Переглядів: 2192 | Коментарі: 9 | Теги: Памятка вчителю, педагогічні правила щодо формування | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 1
1 Brandonsor  
0
social anxiety remedy <a href=""> https://forums.dieviete.lv/profils/127605/forum/ </a> maplestory herbalism guide

Ім`я *:
Email *:
Код *: